مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 10:522022-05-23پزشكي

ارائه 100 هزار خدمت به مبتلایان فشار خون در خراسان شمالی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: نیمی از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند که این ناآگاهی می تواند در افزایش این بیماری در استان موثر باشد.

- محمدرضا اکبری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه حدود 38 هزار نفر تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی هستند، اظهار کرد: نیمی از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود اطلاعی ندارند که این ناآگاهی می تواند در افزایش این بیماری در استان موثر باشد، در حالیکه راه تشخیص آن بسیار ساده و صرفا با اندازه گیری فشار خون و تأیید نهایی پزشک انجام می شود.

وی گفت: طی سال گذشته، حدود 100 هزار خدمت برای 38 هزار نفر از مبتلایان به فشار خون در مراکز جامع سلامت استان ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت افزایش آگاهی مردم نسبت به بیماری فشار خون و پایش و سنجش مستمر، افزود: در مراکز خدمات جامع سلامت، بیماران مبتلا به فشار خون ماهانه توسط به ورزان و مراقبین سلامت سنجش و در صورت عدم کنترل بیماری به پزشک مرکز ارجاع داده می شوند تا در صورت نیاز پیگیری های بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلایان به فشار خون سه ماهه توسط پزشک مرکز بررسی و معاینه و در صورت نیاز به پزشک م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارائه 100 هزار خدمت به مبتلایان فشار خون در خراسان شمالی

ارائه 100 هزار خدمت به مبتلایان فشار خون در خراسان شمالی