مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 16:122022-05-22بين الملل

احمد مسعود: خواهان آغاز جنگ دیگری در افغانستان نیستم


در ابتدا پیام ما به طالبان مشخص بود و به آنها گفتیم که خواهان آغاز جنگی دیگر در افغانستان نیستیم و اگر شرایطی فراهم شود که مردم در آینده کشورشان سهیم باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، احمد مسعود ، رهبر جبهه پنجشیر در گفت وگویی اظهار داشت: در حال حاضر فرصتی برای صلح و آشتی ملی در افغانستان به وجود آمده و با مشارکت مردم در آینده این کشور می توان بحران را به پایان برد.

  وی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی arte فرانسه گفت: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ما در کنار مردم این کشور مقاومت علیه این گروه را انتخاب کردیم.

  مسعود با بیان اینکه طالبان اجازه رفتن دختران به مدرسه را نمی دهد و مردم را از اساسی ترین حقوق محروم کرده، افزود که طالبان به دنبال حکومت کردن از طریق زور و سرکوب است.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت 3 هزار نیروی نظامی دارد که عمدتا از نظامیان دولت گذشته هستند و همچنین افراد داوطلبی هستند که به دنبال مقاومت در برابر طالبان بوده و ما در نظر داریم تعداد نظامیان را به مرور افزایش دهیم.

  مسعود همچنین در پاسخ به این سوال که این جبهه مقاومت از سوی چه کشوری حمایت می شود، گفت: ما حمایت هیچ کشوری را نداریم و حمایت های انجام شده در داخل افغانستان توسط گروه های مختلف انجام می شود و در حال نبرد برای آزادی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمد مسعود: خواهان آغاز جنگ دیگری در افغانستان نیستم

احمد مسعود: خواهان آغاز جنگ دیگری در افغانستان نیستم