مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 16:022022-05-22سياسي

پیش بینی حضور 5 میلیونی ایرانیان در سفر اربعین


با توجه به کاهش آمار کرونا و مبتلایان به این بیماری پیش بینی می شود 5 میلیون نفر در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید احمدی پیش از ظهر یکشنبه در ستاد اربعین استان فارس بیان کرد: پیاده روی اربعین یکی از مهم ترین اقدامات و گردهمایی شیعیان جهان است.

وی ادامه داد: با توجه به اقبالی که شیعیان جهان از این رویداد داشته اند شاهد هستیم که این پدیده به موضوعی فراملی و فرامرزی تبدیل شده است و شاهد جهانی شدن پیاده روی اربعین خواهیم بود.

دبیر اجرایی ستاد اربعین کشور ادامه داد: پیاده روی اربعین از جمله مراسم های مذهبی است که تمامی دیدگاه های فکری و از تمامی آحاد جامعه در این پیاده روی حضور دارند از این رو این مراسم تنها مربوط به یک گروه خاص نبوده و برای تمامی مردمان جهان است.

احمدی ادامه داد: پیاده روی اربعین از جمله مراسم هایی است که موجب شده وحدت و هم گرایی در تمامی افراد را شاهد باشیم و می توان از این ظرفیت برای ترویج سبک زندگی ایرانی -اسلامی بهره جست.

به گفته این مقام مسئول اگر ادعای جهانی شدن پیاده روی اربعین را داریم باید ادبیات و تولید محتوای لازم برای جهانی شدن این مراسم مذهبی نیز ایجاد شود، این در حالی است که تاکنون بیش از یک هزار و 600 خبرنگار خارجی از پیاده روی اربعین تولید محتوا کرده ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی حضور 5 میلیونی ایرانیان در سفر اربعین

پیش بینی حضور 5 میلیونی ایرانیان در سفر اربعین