مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 14:122022-05-22سياسي

برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان همزمان با سوم خرداد


دبیر نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان گفت: نهمین دوره سوگواره ملی ده زیار با حضور گروه هایی از استان های اصفهان، قزوین، سمنان، تهران، قم و تعدادی از گروه های تعزیه استان کرمان برگزار می شود و بیش از 100 هنرمند و ذاکر تعزیه خوان در طول مدت سوگواره به کرمان سفر می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا علیزاده ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری نهمین دوره تعزیه ملی روستای ده زیار اظهار داشت: هنر تعزیه به عنوان کامل ترین شکل هنر نمایشی ایران است که پیوند عمیقی با  شیعه و ایرانی بودن  دارد و این دو ویژگی  موجب شده هنر ارزشمند و آیینی تعزیه در کشور جایگاه ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان با بیان اینکه تعزیه به ویژگی های شخصیتی امام حسین علیه السلام و سایر ائمه می پردازد، افزود: یکی ویژگی های مهم تعزیه این است که خیلی ساختار رسمی و دولتی در طی سال ها نداشته است و آن چه تعزیه را طی قرون مختلف حفظ کرده، اعتقادات باطنی و  درونی مردم است.

وی عنوان کرد:  تعزیه در زمان هایی از تاریخ دچار  بی مهری های توسط حاکمان وقت شده است، اما افرادی بودند که هنر آیین تعزیه را با همه سختی و مشقت ها حفظ کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان همزمان با سوم خرداد

برگزاری نهمین سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان همزمان با سوم خرداد