مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 14:122022-05-22سياسي

قطار سریع السیر اصفهان-تهران نباید متوقف یا جابجا شود


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران از طرح های اصلی و زیرساختی اصفهان است و به هیچ وجه نباید اجازه دهیم که متوقف یا جابجا شود.

- مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه یکی از مدل های قطار سریع السیر مدل چتری است که یک ستون فقرات دارد، اظهار داشت: در این مدل مسیر تهران-اصفهان ستون فقرات چتر است و قطار از تهران به سمت مشهد و تبریز و از اصفهان به سمت شیراز و بوشهر و بندرعباس خواهد رفت و اهمیت اصفهان در این طرح از این جهت است که قرار است جنوب را به شمال متصل کند.

وی افزود: نیاز است خط جنوب-شمال از شهرهایی مانند اصفهان و شیراز بگذرد، زیرا بسیاری از شهرهای فلات مرکزی و جنوب کشور به این شهرها ختم می شوند و جمعیت را به تهران و سایر نقاط کشور منتهی می کند.

طغیانی با یادآوری اینکه خط سریع السیر از 2 جهت قابل اهمیت است، ادامه داد: این پروژه نیروی انسانی تحصیل کرده و مؤثر ما را به بازار تهران متصل می کند و این اتفاق در حوزه های مختلف از جمله دانش بنیان ها تحول ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهمیت دیگر این پروژه در موضوع گردشگری است، عنوان کرد: اصفهان یک شهر-موزه است که جاذبه های متعدد گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطار سریع السیر اصفهان-تهران نباید متوقف یا جابجا شود

قطار سریع السیر اصفهان-تهران نباید متوقف یا جابجا شود