مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 14:122022-05-22سياسي

مجلس مجازات اجرا نکردن قانون شفافیت را تعیین کرد


بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات درجه 6 شامل «حبس بیش از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی بیش از 2 میلیون تا 8 میلیون تومان» است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس مجازات اجرا نکردن یا اجرای ناقص قانون شفافیت همه دستگاه ها را تعیین کردند.

در نشست علنی امروز مجلس، نمایندگان مصوب کردند اجرا نشدن یا اجرای ناقص این قانون یا انتشار اطلاعات مغایر آن، جرم است و مرتکبان آن به مجازات درجه 6 قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی، مجازات درجه 6 شامل حبس بیش از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی بیش از 2 میلیون تا 8 میلیون تومان است.

به علاوه شلاق از 31 تا 74 ضربه و تا 99 ضربه در جرائم منافی عفت و محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از 6 ماه تا 5 سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها در میان مجازات درجه 6 قرار دارد.

ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت 5 سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت 5 سال، ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری از سمت اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت 5 سال هم از مجازات های در جه 6 است.

مجلس همچنین مصوب کرد دستگاه هایی که در قانون شفافیت قرار دارند، هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد اجرایشان را به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجلس مجازات اجرا نکردن قانون شفافیت را تعیین کرد

مجلس مجازات اجرا نکردن قانون شفافیت را تعیین کرد