مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 13:272022-05-22اجتماعي

جشنواره دانش آموزی بازی های بومی محلی در سمیرم برگزار شد


رییس اداره آموزش وپرورش سمیرم گفت: جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط و همدلی بین دانش آموزان، حفظ آداب و رسوم عشایر به مدت یک روز در بخش وردشت برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمیرم، محمد نادری رییس اداره آموزش وپرورش شهرستان سمیرم در جشنواره دانش آموزی بازی های بومی محلی مدارس عشایری، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه شور و نشاط و همدلی بین دانش آموزان، حفظ آداب و رسوم عشایر و بازی های بومی محلی و حفظ هویت ملی منطقه ای به مدت یک روز در بخش وردشت برگزار شد.

وی افزود: سمیرم با 94 مدرسه عشایری بیشترین تعداد مدارس عشایر استان پهناور اصفهان را به خود اختصاص داده است که در این جشنواره 250 دانش آموز از 94 مدرسه عشایری شهرستان در سه رشته ورزشی بومی محلی دال پلان، طناب کشی و چوب کشی حضور دارند و باهم رقابت می کنند.

مراد الیاس پور، فرماندار شهرستان سمیرم هم در این جشنواره بیان کرد: شهرستان سمیرم با 4 هزار و 700 خانوار عشایر و 25 هزار نفر جمعیت است که نقش مهمی در حفظ فرهنگ سنتی بومی و محلی کشور دارند و سمیرم بزرگ ترین شهرستان عشایری کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عشایر دارای فرهنگ و آداب ورسوم سنتی می باشند برگزاری جشنواره ها بومی محلی می تواند در حفظ این فرهنگ و سنت کمک کند و دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره دانش آموزی بازی های بومی محلی در سمیرم برگزار شد

جشنواره دانش آموزی بازی های بومی محلی در سمیرم برگزار شد