مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 11:222022-05-22پزشكي

آبله میمونی؛ بیماری بازپدید با گسترش بیش از حد انتظار در جهان


این ویروس دارای قدرت بالای سرایت از افراد به یکدیگر نبوده و بیشتر به کسانی که با اشیای آلوده به این ویروس تماس طولانی داشته اند سرایت می کند.

- این ویروس دارای قدرت بالای سرایت از افراد به یکدیگر نبوده و بیشتر به کسانی که با اشیای آلوده به این ویروس تماس طولانی داشته اند سرایت می کند.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به تجربه همه گیری کووید 19 و مشکلاتی که در این مدت برای جامعه جهانی ایجاد کرده، توجه به هر بیماری نوپدید و بازپدیدی در هر گوشه ایی از دنیا بسیار بیشتر از قبل شده است.

دکتر احسان مصطفوی در گفت و گو با ایرنا درخصوص این بیماری افزود: در روزهای گذشته مردم دنیا نگران شیوع بیشتر آبله میمونی شده اند، که گزارشاتی از آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده است.

وی یادآور شد: آبله میمونی توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود که یکی از اعضای خانواده ویروس های آبله است، شدت این بیماری و احتمال سرایت آن بسیار کمتر از آبله انسانی است، این بیماری بیشتر در مناطق دورافتاده کشورهای مرکز و غرب آفریقا، در نزدیکی جنگل های بارانی استوایی رخ می دهد و بیشتر موارد این بیماری خفیف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبله میمونی؛ بیماری بازپدید با گسترش بیش از حد انتظار در جهان

آبله میمونی؛ بیماری بازپدید با گسترش بیش از حد انتظار در جهان