مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 11:122022-05-22بين الملل

مقاومت مجریان زن افغانستان مقابل دستور طالبان


زنان مجری شبکه های تلویزیونی افغانستان روز شنبه با بی توجهی به فرمان طالبان مبنی بر لزوم پوشاندن چهره هایشان با صورت باز در برابر دوربین ظاهر شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، زنان مجری شبکه های تلویزیونی افغانستان روز شنبه با بی توجهی به فرمان طالبان مبنی بر لزوم پوشاندن چهره هایشان با صورت باز در برابر دوربین ظاهر شدند.

  مقام های طالبان از زمان به دست گرفتن قدرت در افغانستان به تدریج مقررات سختگیرانه ای را در زمینه حقوق شهروندان به ویژه حقوق زنان وضع کرده اند.

هبت الله آخوندزاده، رهبر طالبان دو هفته پیش فرمانی مبنی بر لزوم استفاده زنان افغانستان از پوشش برقع در اماکن عمومی صادر کرد.

  مجریان زن شبکه های یک، طلوع نیوز و شمشاد از جمله مجریانی بودند که روز شنبه بدون پوشاندن چهره هایشان در برابر دوربین حضور پیدا کردند.

  رییس بخش خبر شبکه شمشاد به خبرگزاری فرانسه گفت که زنان مجری نگران هستند که دستور پوشاندن چهره هایشان مقدمه ای برای صدور دستور ممنوعیت کار آنها باشد.

محمد صادق عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر در حکومت طالبان در سخنانی هشدارآمیز گفته است که اگر زنان مجری حاضر به اجرای دستور پوشاندن چهره هایشان نشوند مقام های طالبان با مسئولان شبکه ها تماس خواهند گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت مجریان زن افغانستان مقابل دستور طالبان

مقاومت مجریان زن افغانستان مقابل دستور طالبان