مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:222022-05-22سياسي

تعیین مجازات عدم اجرای قانون شفافیت


نمایندگان مجلس، نیرو های مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی را از حکم قانون شفافیت قوای سه گانه مستثنی کردند و با مجازات درجه 6 عدم اجرا یا اجرای ناقص قانون شفافیت قوای سه گانه موافقت کرده و مسئولیت اجرای این قانون را به عهده بالاترین مقام دستگاه قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و سایر نهادها، با ماده 4 این طرح با 191 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس ماده 4 این طرح؛ مشمولین این قانون موظفند هر 6 ماه یکبار گزارش عملکرد اجرای این قانون را به کمیسیون امور داخلی کشور و شورا های مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

عدم اجرای قانون شفافیت قوای سه گانه مجازات درجه 6 به همراه خواهد داشت نمایندگان همچنین در جریان بررسی ماده 5 قانون شفافیت قوای سه گانه با 187 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 249 نماینده حاضر در جلسه، آن را به تصویب رساندند.

محمدحسن آصفری در پیشنهادی که قصد داشت طی آن مسئولیت اجرای این قانون را به عهده بالاترین مقام دستگاه قرار دهد، گفت: اگر تخلفی در خصوص اجرای این قانون صورت گیرد باید با مسئول دستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین مجازات عدم اجرای قانون شفافیت

تعیین مجازات عدم اجرای قانون شفافیت