مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:222022-05-22فرهنگي

پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا: ملاصدرا، نگین حکمت ایران است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا آمده است:طلیعه خرداد در گاه شمار ایران اسلامی روز بزرگداشت صدرالمتألهین شیرازی، - پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا: ملاصدرا، نگین حکمت ایران است وزیر فرهنگ در پیامی به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا گفت: حکیمی که نامش به شایستگی بر سراپرده حکمت اسلامی می درخشد و حقیقتاً باید او را نگین حکمت ایران نامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا آمده است:طلیعه خرداد در گاه شمار ایران اسلامی روز بزرگداشت صدرالمتألهین شیرازی، ملاصدرا است؛ فیلسوف و دانشمند بزرگی که رشحات ناب فکری و قلمی او با گذشت چهارصد سال همچنان تشنگان دانش و جویندگان طریق معرفت را سیراب می کند.

صدرالدین محمد ابن ابراهیم شیرازی ملقب به صدرالمتالهین، پایه گذار مکتب فلسفی حکمت متعالیه به عنوان سومین مکتب مهم فلسفی در جهان اسلام است.

فیلسوفی که اندیشه اش پیوندگاه فلسفه مشاء و اشراق و کلام و عرفان اسلامی است.

اگر حکمت و معرفت اسلامی را به رودخانه ای خروشان تشبیه کنیم؛ این رودخانه از فارابی و ابن سینا هستی یافته و با سهروردی، ابن عربی، میرداماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا: ملاصدرا، نگین حکمت ایران است

پیام وزیر ارشاد به مناسبت بزرگداشت ملاصدرا: ملاصدرا، نگین حکمت ایران است