مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-22سياسي

ارجاع ماده14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق به کمیسیون انرژی


ماده 14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق مبنی بر نحوه هزینه کرد منابع حاصل از واگذاری نیروگاه ها برای رفع مغایرت هایی که با اصل 44 قانون اساسی داشت، - به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم خردادماه) مجلس در جریان رسیدگی به ماده 14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، با استناد به ماده 153 آیین نامه داخلی و به دنبال اخطار قانون اساسی سید شمس الدین حسینی نماینده تنکابن ماده مذکور را برای رفع ایرادات به کمیسیون انرژی ارجاع داد.

حسینی در اخطار خود درباره این ماده تاکید کرد: ماده 14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور مغایر سیاست های اصل 44 قانون اساسی است، در ضمن مشکل صنعت برق، کمبود منابع نیست؛ بلکه شیوه برخورد با سرمایه گذاران غیردولتی است.

قالیباف با وارد دانستن اخطار حسینی، گفت: این ماده با اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد، ماده را برای رفع مغایرت ها با اصل 44 و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به کمیسیون انرژی برمی گردانیم و تا موارد مذکور در جلسه کمیسیون برطرف شود.

در ماده 14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، آمده است: 100 درصد منابع حاصل از واگذاری نیروگاه هایی که در فهرست واگذاری سازمان خصوصی سازی قرار دارند و نیز اموال صنعت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع ماده14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق به کمیسیون انرژی

ارجاع ماده14 طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق به کمیسیون انرژی