مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-22سياسي

تذکر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس و دولت


با توجه به الزام سیاست های کلی نظام قانونگذاری مبنی بر رعایت موازین شرعی قانون اساسی، باید سازوکاری در مجلس و دولت پیش بینی شود که بایسته های شرعی و قانونی در آنها قبل از تصویب رعایت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، پژوهشکده شورای نگهبان با آسیب شناسی دقیق مبتنی بر ارائه ی راهکارهای کارآمد به منظور کاهش هزینه ها و ارتقاء سطح قانونگذاری در کشور، کارگاه های آموزشی را با حضور کارشناسان موثر در فرآیند قانونگذاری برگزار کرده است.

در این نوبت از برگزاری کارگاه های آموزشی، کارشناسان حقوقی دولت ایرادات پرتکرار شورای نگهبان نسبت به لوایح، طرح ها و مصوبات را از زبان هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان و جمعی دیگر از کارشناسان استماع کردند و به بحث و گفتگو در این باره پرداختند.

طحان نظیف در این کارگاه آموزشی که در جمع کارشناسان حقوقی دولت برگزار شد، طی سخنانی گفت: مخاطب سیاست های کلی قانون گذاری فقط مجلس شورای اسلامی نیست بلکه همه مراجع و دست اندرکاران حوزه تقنین همچون دولت هم مخاطب این سیاست ها هستند.

وی افزود: با توجه به الزام سیاست های کلی نظام قانونگذاری مبنی بر رعایت موازین شرعی قانون اساسی، باید سازوکاری در مجلس و دولت پیش بینی شود که بایسته های شرعی و قانونی در آنها قبل از ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس و دولت

تذکر شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس و دولت