مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:022022-05-22سياسي

سیاست های کلی نظام باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ لزوم توجه به تشکل های مردم نهاد


سیاست های کلی نظام نیز علاوه بر اینکه باید به خط مشی عمومی و قانون در سطح اجرایی تبدیل شود، باید به فرهنگ عمومی جامعه نیز تبدیل شود.

- ، حجت الاسلام عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (یکشنبه) در نشست جریان های حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی که در محل ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: بحث حکمرانی مردمی و جریان های حلقه های میانی، مبنای دینی و فقهی روشنی دارد که در بعضی از سخنرانی ها در این زمینه عرایضی داشته ام.

وی به تفاوت بنیادی دموکراسی لیبرال و مردم سالاری پرداخت و افزود: در دموکراسی لیبرال مردم از حکمرانی حذف می شوند و می توانند دولت در سایه تشکیل دهند و در مقابل در مردم سالاری اسلامی، مردم سازمان یافته و منسجم در همه ابعاد حکمرانی به دولت کمک می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیوند امت و امامت در حل مسائل حکمرانی با هم در ارتباط است.

تواصی به حق و صبر و امر به معروف و نهی از منکر در معنای عام و گسترده آن در اهتمام به امور مسلمین، فریضه همگانی و واجب هستند.

کعبی بیان کرد: یکی از واجبات سیاسی و اجتماعی بنیادین بر هر مسلمان، مشارکت عمومی در ساخت جامعه، به عنوان نقش سازنده در این خصوص است و هر مسلمان و شهروند دولت اسلامی مجموعه ای از تکالیف مهم اجتماعی و سیاسی را بر عهده دارد که در نقشه راه دولت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست های کلی نظام باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ لزوم توجه به تشکل های مردم نهاد

سیاست های کلی نظام باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ لزوم توجه به تشکل های مردم نهاد