مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 09:572022-05-22اجتماعي

گونه های جانوری در خطر انقراض همدان + عکس


عوامل مختلف به ویژه دخالت انسان در نظم طبیعت به اشکال مختلف از جمله شکار بی رویه و تجاوز به حریم طبیعی باعث شده 26 گونه جانوری در همدان شامل 17 گونه پرنده، - خبرگزاری فارس-همدان: یکم خرداد، روز جهانی تنوع زیستی که در تقویم جهانی ثبت شده سبب شد تا با نیم نگاهی به تنوع زیستی همدان دریابیم تاکنون 315 گونه شامل چهار گونه دوزیست، 45 گونه خزنده، 193 گونه پرنده، 34 گونه پستاندار و 39 گونه ماهی در استان شناسایی شده است.

اما این همه ماجرا نیست، عوامل مختلف به ویژه دخالت انسان در نظم طبیعت به اشکال مختلف از جمله شکار بی رویه و تجاوز به حریم طبیعی باعث شده 26 گونه شامل 17 گونه پرنده، چهار گونه پستاندار و پنج گونه خزنده در معرض خطر انقراض قرار گیرند.

گونه هایی که بی تردید نبود آنها در طبیعت زیبا و آرامش بخش همدان تأثیر خواهد گذاشت و شاید زیاد دور نباشد زمانی که این زیبایی به افسانه ای در تاریخ بدل شود و اثری از آن باقی نمانداز همین رو بر آن شدیم به منظور حفاظت از این گونه ها برخی از آنها را که در خطر نابودی قرار دارند شرح دهیم.

آگامای سروَزغی ایرانی در آذربایجان، ارمنستان، شرق ترکیه و ایران پراکنده است.

  این گونه در دشت های نیمه خشک، با خاک شنی یا رسی آمیخته با سنگ ریزه با پوشش گیاهی اندک، در مجاورت آب راهه ها همراه با پوشش گیاهی اندک یا زمین های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های جانوری در خطر انقراض همدان + عکس

گونه های جانوری در خطر انقراض همدان + عکس