مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 09:472022-05-22اقتصادي

فصل جدیدی در بهره وری کشور آغاز شده/ رشد 2.9 درصدی شاخص بهره وری در سال 1400


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت هفته بهره وری همایشی با موضوع بهره وری ملی برگزار شد که در ابتدای این مراسم منصور انبیا؛ - رییس سازمان ملی بهره وری گفت: در 10 سال گذشته شاخص بهره وری کل کشور حدود منفی یک درصد بوده است و عملکرد مطلوبی نداشتیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت هفته بهره وری همایشی با موضوع بهره وری ملی برگزار شد که در ابتدای این مراسم منصور انبیا؛ رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: تعریفی که متخصصین برای بهره وری ارائه کرده اند، استفاده بهینه از منابع برای رسیدن به بهترین نتایج است و در دهه اخیر با گسترش تفکر دانش بنیان باور به عدم رضایت به اقتصاد سنتی موجود و لزوم حرکت به اقتصاد مبتنی به دانش فراگیر شد.

وی ادامه داد: باید بپذیریم که رمز ارتقا بهره وری در دانش بنیان شدن تولید است و این مسئله بدون مشارکت دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

مهم نیست چه تعداد چاه نفت داریم، بلکه این اهمیت دارد از چاه های نفتی چه مقدار نفت استخراج می کنیم.

انبیا در پایان سخنان خود مطرح کرد: این مسئله فقط با توسعه فناوری و تفکر دانش بنیان امکان پذیر است که می تواند به تحقق بهره وری کمک کند و دانش بنیانی به معنای یادگیری بازیگران اقتصادی برای بهبود وضعیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فصل جدیدی در بهره وری کشور آغاز شده/ رشد 2.9 درصدی شاخص بهره وری در سال 1400

فصل جدیدی در بهره وری کشور آغاز شده/ رشد 2.9 درصدی شاخص بهره وری در سال 1400