مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 08:472022-05-22سياسي

چرا استقبال از نمایشگاه کتاب امسال پررنگ نبود؟


امسال غرفه های بسیاری نتوانستند معادل هزینه اجاره و اسکان را هم دست و پا کنند.

دلایل تمام این مسایل باید شناخته و تحلیل شود تا در سالهای بعد این فروغ اندک رو به روشنایی گیرد و کتاب به زندگی مردم و اقتصاد کشور بازگردد.

- روزنامه اطلاعات با اشاره به حضور کمرنگ مردم در نمایشگاه کتاب تهران نوشت:انتظار می رفت با فروکش کردن اپیدمی و محذورات همه گیری کرونا، دوباره شاهد هجوم و حضور مشتاقان کتاب باشیم؛ اما چنین نشد و چرا چنین نشد؟ عواملی هم هست که هریک می تواند علت پنهان باشد بر این عدم حضور و عدم استقبال عموم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران.

مسایلی همچون بلاتکلیفی در مکان یابی نمایشگاه و برگزاری مجدد در مصلای تهران؛ که این پرسش تکراری را مطرح می کند: چرا نمایشگاه بزرگ شهر آفتاب طراحی و با هزینه ای هنگفت اجرا شد؟ طراحی آن با چه کسانی بوده، و مکان یابی و هدفگذاری و تراز سرمایه گذاری و سودآوری آن پروژه چگونه توجیه شده و کجاست؟ ‏ نمایشگاه بین المللی که قبلا در خیابان سئول برقرار بود و فضای گسترده طبیعی و درخت و حوضی داشت و مکانش صرفاً و اساساً برای نمایشگاه طراحی شده، ظاهراً مناسب بود، مسجد بزرگ و زیبایی هم داشت و مترو هم می توانست در داخل نمایشگاه ایستگاه داشته باشد، چه مشکلی داشت که مصلای بزرگ و ناتمام باید نمایشگاه شود و پذی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا استقبال از نمایشگاه کتاب امسال پررنگ نبود؟

چرا استقبال از نمایشگاه کتاب امسال پررنگ نبود؟