مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 07:572022-05-22اقتصادي

برداشت و حمل گیاهان دارویی کتیرا و آویشن در شهرضا ممنوع شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا گفت: برداشت و حمل محصولات جنگلی و مرتعی از جمله آویشن، آنغوزه و کتیرا باید با مجوز اداره منابع طبیعی انجام شود و برداشت بدون اخذ مجوز و پروانه معتبر از منابع طبیعی تخلف محسوب می شود.

-  محمدباقر رییسی، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرضا در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار داشت: طبیعت همواره از دخالت های انسان آسیب دیده است و برداشت گیاهان مرتعی باید با دقت و نظارت و در حد مجاز و به روش صحیح انجام شود تا اصل و ریشه گیاهان حفظ شود.

وی با بیان اینکه از 330 هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان شهرضا 176 هزار هکتار مراتع ییلاقی و 100 هزار هکتار مراتع قشلاقی و روستایی است، افزود: در طبیعت استان اصفهان حدود 2 هزار گونه گیاهی وجود دارد که 300 گونه از این گیاهان خواص دارویی داشته و 45 گونه گیاهی برای مصارف دارویی، خوراکی و ادویه ای از سطح جنگل ها و مراتع استان برداشت می شوند، این محصولات شامل انواع صمغ، شیرابه، ریشه، گل و میوه گیاهان طبیعی از جمله کتیرا، کلوس(برگ کرفس کوهی)، آنغوزه، باریجه، موسیر، کنگر است که بخشی از آن ها به خارج از کشور صادر می شود.

  رییسی بیان کرد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای جلوگیری از برداشت بی رویه و نظارت بر تولید و برداشت اصولی از این منابع خدادادی و تداوم به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت و حمل گیاهان دارویی کتیرا و آویشن در شهرضا ممنوع شد

برداشت و حمل گیاهان دارویی کتیرا و آویشن در شهرضا ممنوع شد