مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 18:522022-05-21اقتصادي

طولانی ترین سقوط بورس آمریکا 90 سال اخیر


بازار بورس ایالات متحده دوباره سقوط کرد و شاخص سهام وال استریت را در بحبوحه ترس از تورم و رکود به وضعیت نزولی سوق داد و سرمایه گذاران را نیز در معرض طولانی ترین روند زیان خود از زمان رکود بزرگ در سال 1932 قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، بازار بورس ایالات متحده دوباره در روز جمعه سقوط کرد و شاخص سهام وال استریت را در بحبوحه ترس از تورم و رکود به وضعیت نزولی سوق داد و سرمایه گذاران را نیز در معرض طولانی ترین روند زیان خود از زمان رکود بزرگ در سال 1932 قرار داد.

شاخص اس اندپی 500 طی این روز به میزان 2.

3 درصد کاهش یافت و آن را به 21 درصد پایین تر از رکورد خود در ماه ژانویه رساند و اساساً به روند صعودی بازار که از مارس 2020 آغاز شده بود پایان داد.

این شاخص دقیق ترین معیار برای سنجش عملکرد بازار سهام ایالات متحده در نظر گرفته می شود چرا که نسبت به شاخص میانگین 30 شرکت صنعتی داوجونز که کاملاً از اوراق بهادار بلوچیپ تشکیل شده است، شرکت های بیشتری را شامل می شود.

شاخص داوجونز تا 617 واحد کاهش یافت که 2 درصد در روز و 16 درصد نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

بر اساس داده های بازار داو جونز، شاخص بلو چیپ در آستانه کاهش بیش از 4 درصدی هفتگی قرار گرفت که هشتمین افت هفتگی متوالی و طولانی ترین روند نزولی را از سال 1932 ثبت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طولانی ترین سقوط بورس آمریکا 90 سال اخیر

طولانی ترین سقوط بورس آمریکا 90 سال اخیر