مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-05-21پزشكي

دکتر مردانی: «آبله میمون» درمان اختصاصی ندارد


این بیماری ممکن است سریع از فردی به فرد دیگر منتقل شود و تماس مستقیم با بیمار و حتی از ملحفه افراد مبتلا نیز به دیگران سرایت کند.

در واقع نگرانی ایجاد شده هم به دلیل شیوع سریع آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ یک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به موارد بروز بیماری آبله میمون در جهان گفت: نگرانی در مورد این بیماری نه در مورد شدت آن بلکه در مورد سرایت سریع آن است.

مسعود مردانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگو با ایلنا با اشاره به شیوع آبله میمونی اظهار کرد: پس از فروکش کردن کرونا در جهان از جمله مصائب سازمان جهانی در حال حاضر Monkey Poxviridae یا همان آبله میمونی است.

این یک بیماری شناخته شده است که از قبل نیز وجود داشته و در کشورهای آفریقای غربی و آفریقای مرکزی نیز بروز مواردی از آن مشاهده شده بود.

وی افزود: میزان مرگ و میر این بیماری در بدترین شرایط کمتر از 10 درصد است، اما چون شیوع آن دوباره در جهان جدید بوده و سریع نیز در حال گسترش است، نگران های زیادی در جهان ایجاد کرده است.

موارد مبتلا به آبله میمون در جهانمردانی یادآور شد: تا امروز 134 مورد مشکوک به این بیماری در جهان گزارش شده است که 69 مورد قطعی آن در آلمان، اسپانیا، کشورهای آفریقای غربی، بریتانیا، آمریکا، کانادا و استرالیا مشاهده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر مردانی: «آبله میمون» درمان اختصاصی ندارد

دکتر مردانی: «آبله میمون» درمان اختصاصی ندارد