مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:472022-05-21پزشكي

ایران به سرعت در حال پیر شدن است/30 میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی


رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه 15 میلیون معلول در کشور داریم،گفت:کشور به سرعت در حال پیر شدن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،نشست تبیین و جایگاه سلامت اجتماعی و توانبخشی در نظام سلامت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزارشد.

حمید رضا خانکه،رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست با اشاره به فعالیت های این دانشگاه در سطح علمی کشور،بیان داشت:در سال 500 هزار مراجعه به نظام سلامت داشته  و 44 هزار معلول داریم.

وی با اشاره به سرعت روزافزون سالمندی در ایران،گفت:در کشور 15 میلیون معلول داریم؛در حالی که تنها 80 تخت توانبخشی برای 80 میلیون نفر وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه ایران جزورتبه های اول دنیا در خصوص معلولیت است،گفت: در بیمارستان رازی به عنوان دومین بیمارستان قدیمی کشور بیماران روانی داریم که 40 سال در آنجا زندگی می کنند.

خانکه با اشاره به هزینه های بسیار زیاد بیماران روانی ،تصریح کرد:هر تخت بیمار روانی در بیمارستان ماهانه 40 میلیون تومان هزینه دازد و در سال هزینه بیمارستان روانی رازی 30 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب کشور در حوزه سالمندی،افزود:کشور به سرعت در حال پیر شدن است و به هیچ عنوان آماده موج سالمندی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به سرعت در حال پیر شدن است/30 میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی

ایران به سرعت در حال پیر شدن است/30 میلیون نفر نیازمند خدمات توانبخشی