مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:372022-05-21سياسي

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است


ناو شهید رودکی نیروی دریایی سپاه با طول 150 متر و پهنای بیش از 22 متر به مثابه شهر دریایی متحرک جدیدی برای ایران است که با توجه به مأموریت های جدید سپاه برای حضور در آب های آزاد و اقیانوس ها، - فصل تازه ای از حضور سپاه در عرصه جدیدی را رقم زده است.

انتشار عکسی از شناور لجستیکی درحال ساخت شهید مهدوی در روز های اخیر نشان دهنده آن است که این شهر دریایی متحرک به روز های پایانی ساخت خود نزدیک می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، ابتکار سپاه در ساخت شناور های نیمه سنگین و سنگین در گام اول به ساخت شناور شهید ناظری و به آب اندازی آن در سال 1395 انجامید.

شناوری که با طول 55 متر، عرض 14 متر و ارتفاع 13 متری خود می تواند برد عملیاتی این نیرو را تا 10 هزار کیلومتر افزایش دهد.

این شناور در طراحی خود یک شیوه خاص را در پیش گرفته که قادر است از طریق پایداری مناسب در دریا و حتی شرایط آب و هوایی نامناسب، با سرعت بالا طی مسیر کرده و واژگون نشود.

قابلیت حمل بالگرد، اژدر ها و موشک های متعدد، از جمله قابلیت های این شناور نیمه سنگین، اما چابک است، که نمونه ای از نقش آفرینی غیرتمندانه رزمندگان نیروی دریایی سپاه با این شناور را در ماجرای برخورد نیروی دریایی سپاه با ناو های آمریکایی در دریای عمان شاهد بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است