مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 13:072022-05-21اقتصادي

قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان دو برابر شد


یک کیلو شکلات 120 افغانی بود، اما حالا 200 افغانی فروخته می شود، روغن مایع 5 لیتری 800 افغانی بود، اما حالا به دلیل افزایش قیمت در بازار 1100 افغانی فروخته می شود و اگر این روند ادامه داشته باشد از یک سو دیگر کسی برای خرید به آن ها مراجعه نخواهد کرد و از سوی دیگر .

- یک کیلو شکلات 120 افغانی بود، اما حالا 200 افغانی فروخته می شود، روغن مایع 5 لیتری 800 افغانی بود، اما حالا به دلیل افزایش قیمت در بازار 1100 افغانی فروخته می شود و اگر این روند ادامه داشته باشد از یک سو دیگر کسی برای خرید به آن ها مراجعه نخواهد کرد و از سوی دیگر بازار هرات به تعطیلی کشیده خواهد شد.

فروشندگان موادغذایی در افغانستان می گویند افزایش قیمت موادغذایی در کشور ایران تاثیر مستقیمی بر بازار های این کشور گذاشته و کالا هایی که از ایران وارد می شوند در بازار هرات و شهر های دیگر با دو برابر قیمت به فروش می رسند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پس از افزایش قیمت کالا های یارانه ­ای در کشور ایران، افغانستان که به گفته بازرگانان نزدیک به 80 درصد از نیازمندی های خود را از این کشور وارد می کند، با افزایش قیمت این کالا ها رو به روست.

در حال حاضر مواد غذایی، چون ماکارانی، برنج، روغن، شکلات و مواد شوینده در بازار هرات با دوبرابر قیمت فروخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان دو برابر شد

قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان دو برابر شد