مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 12:072022-05-21پزشكي

سالانه حدود 15 بیمار مرگ مغزی در هرمزگان اهدای عضو دارند


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اهدای عضو در هرمزگان از آبان ماه سال 1397 به صورت جدی آغاز شده که تا کنون 61 بیمار مرگ مغزی اعضای بدن خود را برای زندگی بخشی به دیگران اهدا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان ظهر امروز در گفت وگوی رسانه ای با اعلام این خبر اظهار داشت: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی هرمزگان تا به امروز 124 بیمار را در اقصی نقاط کشور از مرگ حتمی نجات داده است .

وی افزود: اهدا کنندگان عضو در هرمزگان را 44 مرد و 17 زن تشکیل می دهند که دختر 11 ماهه و آقای 69 ساله به ترتیب کوچکترین و بزرگ ترین اهدا کنندگان عضو به لحاظ سن در این استان هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: ریه ها، کبد، روده ها ، لوزالمعده و کلیه ها از جمله اعضای قابل پیوند هستند که علاوه بر آن ها می توان برخی از بافت های بدن را نیز برای زندگی بخشی دوباره به بیماران پیوند زد.

نوروزیان ادامه داد: اهداق قرنیه می تواند سلامت بینایی را به بیمار دریافت کننده عضو بازگرداند و پیوند استخوان نیز می تواند از قطع عضو در سرطان استخوان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: برخلاف اعضای بدن که برای اهدای آن ها زمان محدودی بعد از تشخیص مرگ مغزی وجود دارد می توان بافت ها را تا 24 الی 48 ساعت بعد از مرگ بیمار هم اهدا کرد و امکان ذخیره آن ها برای طولان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه حدود 15 بیمار مرگ مغزی در هرمزگان اهدای عضو دارند

سالانه حدود 15 بیمار مرگ مغزی در هرمزگان اهدای عضو دارند