مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-21اقتصادي

افزایش دو برابری قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان


فروشندگان موادغذایی در افغانستان می گویند افزایش قیمت موادغذایی در کشور ایران تاثیر مستقیمی بر بازارهای این کشور گذاشته و کالاهایی که از ایران وارد می شوند در بازار هرات و شهرهای دیگر با دو برابر قیمت به فروش می رسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از افزایش قیمت کالاهای یارانه ­ای در کشور ایران، افغانستان که به گفته بازرگانان نزدیک به 80 درصد از نیازمندی های خود را از این کشور وارد می کند، با افزایش قیمت این کالاها رو به روست.

در حال حاضر مواد غذایی چون ماکارانی، برنج ، روغن، شکلات و مواد شوینده در بازار هرات با دوبرابر قیمت فروخته می شود.

محمدرفیع یکی از فروشند­گان موادغذایی در بازار هرات در این باره به خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، گفت: از چند روزپیش تاکنون بیشتر کالاهایی که از ایران وارد هرات می شد به یکباره با افزایش چشمگیری مواجه شده و در حال حاضر مواد غذایی و مواد شوینده در بازار هرات با دوبرابر قیمت نسبت به گذشته فروخته می شود و این امر سبب کاهش مشتریان آنها شده است.

وی ادامه داد: یک کیلو شکلات در گذشته 120 افغانی بود اما حالا 200 افغانی فروخته می شود، روغن مایع 5 لیتری 800 افغانی بود اما حالا به دلیل افزایش قیمت در بازار 1100 افغانی فروخته می شود و اگر این روند ادامه داشته باشد از یک سو دی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دو برابری قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان

افزایش دو برابری قیمت کالاهای یارانه ای ایران در بازار افغانستان