مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 10:222022-05-21اقتصادي

187 شرکت و 300 دارایی در فهرست واگذاری دولت


وزیر امور اقتصادی و دارایی در همایش بزرگترین رویداد خصوصی سازی ایران گفت: طبق قانون بودجه امسال 187 شرکت با درصد دارایی های مختلف و 300 عنوان دارایی متنوع دولت در دستور واگذاری قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نخستین رویداد بین الملل خصوصی سازی در اقتصاد ایران در محل سالن اجلاس سران در تهران گفت: براساس قانون بودجه 1401 و مصوبه اولین جلسه هیأت واگذاری که چند هفته قبل برگزار شد، امسال 187 شرکت دولتی با درصدهای مختلف سهم دولت که از 3 الی 4 درصد گرفته تا صددرصد سهام دولت وجود دارد.

همچنین 300 عنوان دارایی متنوع دولت در دستور کار واگذاری قرار دارد.

وی تأکید کرد: تمایز بین واگذاری، مالکیت و توانمندسازی مدیریت و رفتن به سمت افزایش بهره وری در این شرکت ها وجود دارد و تلاش می کنیم ابتدا بهره وری افزایش یابد.

  وی همچنین این نکته را گفت: در 15 سال گذشته ارزش بازار سرمایه بالا رفته است و تعداد کدهای معاملاتی بورسی هم افزایش یافته و توان بازار سرمایه ارتقا یافته است.

  وی همچنین ادامه داد: ظرفیت کفایت بازار سرمایه در اقتصاد بالا رفته و اعتراف می کنم دولت در توانمندسازی خصوصی سازی و اهلیت سنجی و واگذاری بدون فساد، کارنامه قابل قبولی نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

187 شرکت و 300 دارایی در فهرست واگذاری دولت

187 شرکت و 300 دارایی در فهرست واگذاری دولت