مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-05-21سياسي

موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟


بررسی دقیق عوامل متعدد موثر بر بحران جمعیت و رجوع به یافته های پژوهشی و قرائن، ما را به این نتیجه می رساند که سهم عوامل فرهنگی موثر بر بحران جمعیت بیش از مشکلات اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه وطن امروز نوشت: رهبر حکیم انقلاب در پیامی به مناسبت آغاز کار ستاد ملی جمعیت کشور، از همه فعالان دلسوز حوزه جمعیت تشکر کردند و تلاش برای افزایش نسل کشور و جوان شدن نیروی انسانی را از ضروری ترین فرایض بر مسؤولان و آحاد مردم دانستند و از این امر تحت عنوان سیاست حیاتی برای آینده بلندمدت کشور یاد کردند.

ایشان در انتها بر نکته ای تاکید کردند که همواره در موضوع جمعیت بحث آفرین بوده و آن اهمیت فرهنگ سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی علاوه بر تدابیر قانونی است.

  اغلب وقتی پیرامون جمعیت صحبت می شود، می گویند عامل کاهش فرزندآوری بحث اقتصادی است و تا وقتی مشکلات اقتصادی و معیشتی حل نشده و مردم آینده امنی برای وضع معیشتی خود تصور نکنند، نباید از آنان توقع فرزندآوری داشت و فعالیت در این زمینه بی فایده است.

عدم پاسخ به سوال مهم فرهنگ یا اقتصاد ، بسیاری از افراد دغدغه مند را از تلاش و تبلیغ در جهت نجات آینده جمعیتی کشور از سیاه چال سالمندی منصرف کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟

موضوع جمعیت فرهنگی است یا اقتصادی؟