مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-05-21سياسي

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است؟+عکس


انتشار عکسی از شناور لجستیکی در حال ساخت شهید مهدوی در روزهای اخیر نشان دهنده آن است که این شهر دریایی متحرک به روزهای پایانی ساخت خود نزدیک می شود.

- خبرگزاری فارس - هرمزگان؛ مهدی خسروی: لزوم تجهیز سپاه به شناورهای بزرگ برای ایفای نقش در مأموریت های جدید و مقتدرانه در زمینه حضور در آبهای دور چند سالی است که به عنوان بخشی از راهبرد توسعه ای نیروی دریایی سپاه مورد تأکید قرار گرفته و در این زمینه شاهد اقدامات مهم و راهبردی و در عین حال مبتکرانه با بهره مندی از دانش جوانان این مرز و بوم هستیم.

این دامنه از نوآوری های جدید دفاعی و رزمی برای ساخت شناورهای سنگین، همراستا با توسعه انبوه و الحاق شناورهای سبک و تجهیز آنها به آرایه های متنوعی بود که بتوانند اقتدار ایران بر خلیج فارس و دریای عمان را نیز حفظ کرده و در تقابل با دشمنان فرامنطقه ای نیز همواره دست بالا را به قوای مسلح کشورمان ببخشد.

گواه بر این ادعا نیز الحاق های متعدد و مستمر شناورهای پرشمار به نیروی دریایی سپاه در سال های 99 و 1400 که با طیف جدیدی از تجهیزات وامکانات از جمله پهپادها و نیز زیرسطحی های هوشمند در هم آمیخت تا تلفیقی از ارتقای بُرد موشک های همراه با شناور و قابلیت مانورپذیری بالا، سرعت فراتر از 95 نات و گریزپذیری از جنگ الکترونیک از جمله این قابلیت ها بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است؟+عکس

دومین شهر دریایی متحرک سپاه در راه است؟+عکس