مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 08:272022-05-21پزشكي

«آبله میمونی» همه گیر می شود؟


رییس مرکز تحقیقات بیماری های نوپدید و بازپدید انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزییات ابتلا و گسترش بیماری آبله میمونی ، گفت: با وجود گسترش مجدد این بیماری در شماری از کشورهای جهان؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر احسان مصطفوی در گفت وگو با ایسنا، گفت: با توجه به تجربه پاندمی کووید19 و مشکلاتی که در این مدت برای جامعه جهانی ایجاد کرده است، توجه به هر بیماری نوپدید و بازپدیدی در هر گوشه از جهان بسیار بیشتر از قبل شده است.

در روزهای گذشته مردم دنیا نگران شیوع بیشتر آبله میمونی شده اند که گزارشاتی از آن در کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده است.

او با اشاره به اینکه آبله میمونی توسط ویروس آبله میمون ایجاد می شود که یکی از اعضای خانواده ویروس های آبله است، تاکید کرد: اگرچه شدت آن بسیار کمتر از بیماری آبله انسانی است و احتمال سرایت آن هم کمتر است.

این بیماری بیشتر در مناطق دورافتاده کشورهای مرکز و غرب آفریقا، در نزدیکی جنگل های بارانی استوایی رخ می دهد و بیشتر موارد این بیماری خفیف است.

عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران، بیان کرد: آبله میمونی ضایعات جلدی (بثورات پوستی) در صورت و قسمت های مختلف بدن ایجاد می کند.

دوره نهفتگی آبله میمونی، یعنی از زمان ابتلا به عفونت تا شروع علائم، معمولاً 6 تا 13 روز است اما شاید تا 21 روز هم طول بکشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آبله میمونی» همه گیر می شود؟

«آبله میمونی» همه گیر می شود؟