مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 19:022022-05-20اقتصادي

اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی 77 درصد افزایش یافت


وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افزایش 77 درصدی اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی در سال جاری خبرداد.

- ؛ عزت الله ضرغامی عصر جمعه در دیدار با نخبگان و اقشار مختلف مردم شهرستان ماکو اظهار کرد: خوشبختانه دولت نگاه خوبی به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی دارد و در این ارتباط مصوبات خوبی در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی در کشور و خصوصاً مرمت آثار و بناهای تاریخی افزود: با توجه به افزایش اعتبارات 77 درصدی امسال میراث فرهنگی و تصویب نهایی اساسنامه صندوق احیا آثار تاریخی افزود: با این کار اجازه دریافت کمک های مردمی فراهم شده و با مشارکت مردم و نهادهای عمومی می توان برای حفظ میراث و محوطه ها و بافت های تاریخی اقدام کرد.

وی بر حفظ گردشگری تاریخی در کشور با توجه به پیشینه تاریخی و مهم کشورمان تاکید و در ادامه به مشکلات اقامتی در منطقه آزاد ماکو هم اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود تسهیلات برای راه اندازی اقامتی به دلیل منطقه آزاد، دستور دادم مشکلات قانونی این موارد حل شود.

ضرغامی با بیان اینکه ظرفیت های مغفول آذربایجان غربی شناسانده شود، گفت: آذربایجان غربی یک استان خاص است، در کل کشور 26 اثر ثبت جهانی وجود دارد که برای هر استان حتی یک سهمیه هم نمی رسد اما در این استان دو اثر ثبت جهانی شامل تخت سلیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی 77 درصد افزایش یافت

اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی 77 درصد افزایش یافت