مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 18:322022-05-20اقتصادي

ضرورت بازتعریف ساختار مدیریتی و کارایی صندوق توسعه ملی


صندوق توسعه ملی که می بایست در عمل قلک نسل های کنونی و آینده کشور می شد، در حال حاضر تبدیل به قلکی برای دولت شده که بارها به راحتی شکسته شده و منابع آن به تاراج رفته است.

- صندوق توسعه ملی که می بایست در عمل قلک نسل های کنونی و آینده کشور می شد، در حال حاضر تبدیل به قلکی برای دولت شده که بارها به راحتی شکسته شده و منابع آن به تاراج رفته است.

عصر ایران؛ علیرضا سلطانی- اخباری خوبی از صندوق توسعه ملی به گوش نمی رسد.

اگرچه گزارش های شفافی از منابع صندوق توسعه ملی به دلیل برخی حساسیت ها و ملاحظات ناشی از شرایط تحریم منتشر نمی گردد اما برخی گزارش ها حاکی از شرایط نامناسب منابع و ذخایر ارزی این صندوق است به گونه ای که مدیران این صندوق و مقام های پولی کشور نمی توانند نگرانی خود را نسبت به شرایط حاکم بر صندوق ، چشم طمع دولت ، برداشت های بی رویه و عدم بازگشت منابع و تسهیلات پرداختی پنهان کنند.

در تازه ترین اظهارنظر، کسری بودجه بالای دولت در سال های گذشته و حال و برداشت های مکرر دولت از منابع صندوق از یک سو و از سوی دیگر نوسان شدید نرخ ارز و ناتوانی دریافت کنندگان تسهیلات برای بازپرداخت به موقع و کامل تعهدات مالی ، موجب شده که متولیان حراست از صندوق در نقش هشدار دهنده قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت بازتعریف ساختار مدیریتی و کارایی صندوق توسعه ملی

ضرورت بازتعریف ساختار مدیریتی و کارایی صندوق توسعه ملی