مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 16:522022-05-20اقتصادي

حق آبه دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است/جهاد به تعهداتش پایبند باشد


رییس سازمان محیط زیست کشور از عدم تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: تخصیص این حق آبه باید در دستور کار قرار گیرد.

- ؛ علی سلاجقه عصر جمعه در بازدید از مرکز آینده پژوهی دریاچه ارومیه با بیان اینکه حق آبه دریاچه ارومیه تاکنون تخصیص نیافته است، گفت: رهاسازی جریان آب و بحث 40 درصدی کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی از مباحثی است که برای تخصیص حق آبه دریاچه ارومیه ضروری است ولی کاملاً محقق نشده است.

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و نیرو باید به تعهدات خود پایبند باشند، افزود: در هر جایی تعهدات عمل نشده ای در زمینه احیای دریاچه ارومیه وجود داشته باشد دولت وارد عمل می شود و در فاز دوم احیای دریاچه نیز به صورت جدی این موضوع پیگیری می شود تا دریاچه به تراز اکولوژیک خود برسد.

تونل انتقال آب شهریورماه افتتاح می شود رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم عزم راسخی برای احیای دریاچه ارومیه دارد چرا که احیای این دریاچه نه تنها مطالبه ملی بلکه یک مطالبه بین المللی است، عنوان کرد: در بحث نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه طرح جامعی توسط ستاد احیا آماده سازی شده که در قالب آن مواردی مانند طرح تغییر الگوی کشت و معیشت های جایگزین پیگیری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است/جهاد به تعهداتش پایبند باشد

حق آبه دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است/جهاد به تعهداتش پایبند باشد