مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 16:422022-05-20سياسي

حجت الاسلام ذوالنوری: روحانیت مؤثرترین قشر در دفاع مقدس بوده است


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: روحانیت هر نهضتی که در طول تاریخ اسلام اتفاق افتاده نقش تعیین کننده ای داشته و در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نیز به عنوان مؤثرترین قشر ایفای نقش داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم، با تاکید بر گرامیداشت رشادت های رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: پیروزی و شکست در جنگ ها معلول علل و متاثر از عواملی است؛ در یک نگاه کلی این عوامل را می توان به دو دسته مادی و معنوی تقسیم کرد.

وی اضافه کرد: عوامل مادی مثل نفرات نظامی، تجهیزات و تسلیحات و پشتیبانی و.

است اما عوامل معنوی در هر مکتب، دین، کشور و در هر نیروی مسلحی متفاوت است .

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دفاع مقدس عوامل معنوی، برآمده از نوع جهان بینی، تفکر دینی و اعتقادی و بینش سیاسی رزمندگان اسلام بود.

وی تصریح کرد: عوامل معنوی، رمز موفقیت نیروهای ایران در جنگ بود که روحانیون در خلق عوامل معنوی، تقویت و استمرار و دوام آن ها، بالاترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

ذوالنوری در رابطه با تبیین نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس گفت: نقش روحانیت فقط به دفاع مقدس محدود نمی شود، بلکه هر انقلاب دینی و نهضت اسلامی که در طول ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام ذوالنوری: روحانیت مؤثرترین قشر در دفاع مقدس بوده است

حجت الاسلام ذوالنوری: روحانیت مؤثرترین قشر در دفاع مقدس بوده است