مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-05-20سياسي

تلاش برخی دستگاه ها برای بهره بردن از سود شرکت های دانش بنیان


به دلیل امتیازات و تسهیلاتی که در قانون بودجه برای شرکت های دانش بنیان مانند معافیت های مالیاتی وجود دارد تعداد این شرکت ها زیاد شده و برخی دستگاه های اجرایی سعی می کنند خود را به این شرکت ها متصل کنند.

- حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره تشکیل ساترا و برخی شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صوت و تصویر در سالجاری و نحوه نظارت مجلس بر درآمدهای آن و اختلافات برخی دستگاه های در حمایت از آن، اظهار داشت: فضای علمی و پژوهش جای درگیری و نزاع نیست؛ وقتی شرکت های دانش بنیان سودآور هستند طالب و خواهان زیادی دارند اما به محض اینکه برخی شرکت های دانش بنیان در حوزه های مالی عقب رفت پیدا می کنند حامیان سابق آنها به دنبال رها کردن این شرکت ها هستند که درد بزرگی است.

وی افزود: به دلیل امتیازات و تسهیلاتی که در قانون بودجه برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد و همچنین یکسری امتیازات دیگر مانند معافیت های مالیاتی، تعداد شرکت های دانش بنیان زیاد شده است و به همین دلیل برخی ها سعی می کنند خود را به این شرکت ها متصل کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس تصریح کرد: عمده شرکت های دانش بنیان سودآور هستند و اگر پژوهشگران قوی در آنجا باشد و بتوانند عرصه ای جدیدی را فراروی کشور قرار دهند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برخی دستگاه ها برای بهره بردن از سود شرکت های دانش بنیان

تلاش برخی دستگاه ها برای بهره بردن از سود شرکت های دانش بنیان