مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 14:172022-05-20سياسي

زنگ خطر کاهش جمعیت در ایران و عواقب فرهنگی و اقتصادی آن


نرخ باروری و جمعیت در ایران 70 درصد کاهش داشته و عواقبی از جمله کم شدن نیروی کار، کاهش تولید، ضعیف شدن نیروی دفاعی و کاهش جمعیت جوان و نخبه کشور را در پی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت الاسلام رضا علیزاده در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به روز ملی جمعیت، اظهار کرد: ما امروز شاهد کاهش نرخ باروری در جهان تا 33 درصد، در جهان اسلام تا 41 درصد و متأسفانه در ایران تا 70 درصد هستیم که عواقب جبران ناپذیری در حوزه اقتصادی و به ویژه بخش فرهنگی دارد که برای بسیاری از مردم ملموس نیست.

امام جمعه بخش بهمن با اشاره به اینکه جمعیت ایران به سم سالمندی می رود، تصریح کرد: کاهش نیروی کار و تولید، ضعف قدرت دفاعی کشور، کاهش جمعیت جوان و نخبه از مضرات کاهش جمعیت است.

رهبر معظم انقلاب می فرماید برای دشمنان بهترین چیز این است که ایران کشوری با 20 الی 30 میلیون جمعیت باشد که عمده آن هم کهن سال و میان سال و از کار افتاده باشند.

در جنگ شناختی امروز تمرکز دشمن بر روی کارکرد نظام است حجت الاسلام علیزاده در ادامه به اهداف دشمن برای نظام اشاره کرد و گفت: هدف دشمن از نفوذ راهبردی یا جنگ شناختی، تغییر باورها، اعتقادات و ساختار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر کاهش جمعیت در ایران و عواقب فرهنگی و اقتصادی آن

زنگ خطر کاهش جمعیت در ایران و عواقب فرهنگی و اقتصادی آن