مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 14:122022-05-20اقتصادي

ضرورت توجه به مسئله جوانی جمعیت/ کاهش نرخ باروری نگران کننده است


با توجه به آمار نگران کننده فرزندآوری در کشور، توجه به موضوع جوانی جمعیت، باید جزو برنامه های ضروری مسئولان و مردم قرار بگیرد.

- اردستان-امام جمعه اردستان گفت : با توجه به آمار نگران کننده فرزندآوری در کشور، توجه به موضوع جوانی جمعیت، باید جزو برنامه های ضروری مسئولان و دغدغه های اصلی مردم قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازچند سالی است که زنگ خطر کاهش باروری و زاد و ولد را به صدا در آورده و مرتب هشدار می دهند که کشور رو به سالمندی می رود.

وی افزود: آمارها نشان می دهد که در دنیا 32 درصد و در ایران 70 درصد کاهش نرخ باروری داریم و ایران به سرعت در حال پیشروی در این موضوع و سالمند شدن است.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: کارشناسان معتقدند اگر بین هفت تا 14 درصد مردم بیش از 60 سال داشته باشند جامعه وارد مرحله سالمندی شده است، از 14 تا 21 درصد مرحله دوم سالمندی و از 21 درصد به بالا مرحله سوم سالمندی است.

دهشیری تصریح کرد: نرخ باروری و زاد و ولد به حدود یک درصد کاهش داشته است و این بدان معناست که هر خانواده ای یک فرزند به دنیا می آورد و اگر وضعیت اینگونه باشد جامعه رو به سالمندی می رود.

کمبود نیروی کار با ادامه روند تک فرزندی خانواده ها وی ترویج تک فرزندی را موجب مشکلاتی برای آینده کشور برشمرد و گفت: آیا تک فرزند خانواده می تواند کار و زندگی خود را رها کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به مسئله جوانی جمعیت/ کاهش نرخ باروری نگران کننده است

ضرورت توجه به مسئله جوانی جمعیت/ کاهش نرخ باروری نگران کننده است