مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 13:072022-05-20سياسي

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی ارسنجان لازم است


این شهرستان با 114 آثار تاریخی ملموس نیازمند ارتقا نمایندگی میراث فرهنگی و افزایش نیروی انسانی است.

- ، حجت الاسلام حسینعلی بهرامی در خطبه های نماز جمعه ارسنجان با اشاره به پیشینه تاریخی غنی این شهرستان اظهار کرد: بحمدالله شهرستان ارسنجان از پیشینه تاریخی غنی برخورداراست و از تمام دوران تاریخی آثار و نشانه های بی نظیر دارد.

وی افزود: طبق کاوش هایی که در سه مرحله توسط گروه کاوش مشترک ایران و ژاپن در غار تاریخی سیده خاتون نعمت آباد انجام شده قدمت این منطقه به دوران انسان های اولیه بر می گردد.

خطیب جمعه ارسنجان بر ضرورت توجه بیشتر به اماکن تاریخی این شهرستان اشاره کرد و گفت: اثر تاریخی سیده خاتون نعمت آباد شهرستان ارسنجان قدمتی بین 60 تا 70 هزار سال پیش تخمین زده شده است.

حجت الاسلام بهرامی بیان داشت: در خصوص فرهنگ و مذهب شهرستان همین بس که با داشتن قرآن های دست نویس بالای 400 سال قدمت این شهرستان از گذشته های دور بنام کاتبان وحی نامگذاری شده و همین امر بر مذهبی بودن این شهر دلالت دارد.

امام جمعه ارسنجان بر لزوم افرایش نیروی انسانی در نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تاکید کرد و گفت: نمایندگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ارسنجان با 114 اثر تاریخی کم نظیر تنها دارای یک نفر نیروی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی ارسنجان لازم است

ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی ارسنجان لازم است