مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-20بين الملل

مسکو: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، وضعیت قطب شمال را تغییر می دهد


یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه با انتقاد مجدد از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، گفت این امر می تواند شکل همکاری ها در قطب شمال را تغییر دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انتقادات و هشدارهای روسیه درباره عضویت فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، در بحبوحه حمایت کشورهای غربی از این مسئله، همچنان ادامه دارد.

نیکولای کورچونوف سفیر عالی و رییس کمیته شورای قطب شمال در وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) گفت ورود سوئد و فنلاند به ناتو باعث تغییر همکاری در قطب شمال خواهد شد.

به نوشته وبگاه ریانووستی ، کورچونوف طی نشست خبری توضیح داد: ما باید به وضوح درک کنیم که تغییر در وضعیت نظامی-سیاسی کشورها، می تواند تغییرات خاصی را در توسعه همکاری در عرض های جغرافیایی بالا ایجاد کند .

بر اساس این گزارش، وی ادامه داد: زمان مشخص خواهد کرد که این تغییرات چه خواهند شد.

مسئله اینجاست که اگر فنلاند و سوئد تصمیم گرفتند به ناتو ملحق شوند، این ائتلاف مسائل مختلفی از جمله اینکه چگونه به ایجاد اعتماد بین کشورهای قطب شمال و نهادهای عمومی اقدام کند را در نظر می گیرد .

روز چهارشنبه بود که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد فنلاند و سوئد رسما برای پیوستن به این ائتلاف نظامی درخواست داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، وضعیت قطب شمال را تغییر می دهد

مسکو: پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، وضعیت قطب شمال را تغییر می دهد