مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 12:372022-05-20اقتصادي

عرضه محدود و تقاضای زیاد، دلیل تشویش در خریداران خودرو


در روش قبلی ثبت نام در سامانه خودرو و قرعه کشی، به دلیل عرضه تعداد محدود و تقاضای بیش از حد، تشویش در خریداران خودرو ایجاد می شد.

- به نقل از رادیو اقتصاد، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره سامانه یکپارچه فروش خودرو و حذف قرعه کشی خودرو گفت: اگر روش قبلی را مرور کنیم مبتنی بر این بود که هر خودروساز بسیار منفرد تعداد محدودی را عرضه و هر 15 روز یکبار این پروسه را تکرار می کرد و تعداد کم عرضه باعث ایجاد تشویش در خریداران خودرو می شد ضمن اینکه در هر خرید هر کسی می توانست شرکت کند و به نوعی جمعیت متقاضی زیاد می شد.

وی افزود: با یک بررسی که انجام شد به این نتیجه رسیدیم که زمان را به جای 15 روز 3 ماه کنیم و نکته بعدی همه تولیدات را در آن 3 ماه یکجا عرضه کنیم که این کار دو اتفاق را رقم می زد یعنی ما یک بار ثبت نام را انجام می دهیم و همه می توانند شرکت کنند و هیچ اولویت گذاری وجود ندارد و مطلب بعد به جای اینکه هر 15 روز قرعه کشی انجام شود ما هر تعداد خودرویی که داریم در این زمان 3 ماهه از همین ثبت نام ها انجام می دهیم.

منطقی در ادامه اضافه کرد: هر کسی که در این مجموعه بود یک خودرو به او تعلق می گیرد و مطلب بعدی به جای اینکه چند هزار دستگاه خودرو باشد مجموع کل تولیدی است که خوروسازان کشور در آن 3 ماهه انجام می دهند به عنوان مثال در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه محدود و تقاضای زیاد، دلیل تشویش در خریداران خودرو

عرضه محدود و تقاضای زیاد، دلیل تشویش در خریداران خودرو