مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 22:222022-05-19فرهنگي

«ونجلیس» آهنگساز مشهور درگذشت/خالق معروف ترین موسیقی بی کلام نزد ایرانیان خاموش شد


«ونجلیس» آهنگساز سرشناس یونانی، خالق موسیقی معروف قبل از پخش اخبار تلویزیون ایران و برنده اسکار بهترین موسیقی که آثار بی کلامش دنیا را درنوردید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس،  ونجلیس آهنگساز سرشناس یونانی و برنده اسکار بهترین موسیقی که آثار بی کلامش دنیا را درنوردید، در بیمارستانی در فرانسه درگذشت.

اوانگلوس اودیسئاس پاپاتاناسیو با نام هنری ونگلیس  مشهور به ونجلیس زادهٔ 29 مارس 1943 میلادی آهنگساز و نوازندهٔ سبک الکترونیک، امبینت، نیو اِیج، پراگرسیو، جاز و پاپ راک اهل یونان بود.

او بیشتر به دلیل آهنگسازی موسیقی فیلم ارابه های آتش شناخته می شود که برنده جایزه اسکار سال 1981 شد، از دیگر کارهای برجستهٔ او ساخت موسیقی فیلم های بلید رانر ، 1492: فتح بهشت، اسکندر، باونتی، جنوبگان، گم شده و گیتی: یک سفر شخصی است.

ونجلیس دورهٔ حرفه ای موسیقی خود را با همکاری در گروه های موسیقی دههٔ 1960 مانند افرودایتس چایلد آغاز کرد.

از میانه های دهٔ 1970 به ساخت موسیقی برای چند مستند دربارهٔ جانوران و طبیعت روی آورد که موفقیت این کارهای او سبب شد تا به موسیقی فیلم علاقهٔ بیشتری نشان دهد.

در اوایل دههٔ 80 میلادی ونگلیس به عنوان یک پروژهٔ جانبی، به همراه جان اندرسون، خوانندهٔ گروه پراگرسیو راک انگلیسی یس، چند آلبوم را تحت ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ونجلیس» آهنگساز مشهور درگذشت/خالق معروف ترین موسیقی بی کلام نزد ایرانیان خاموش شد

«ونجلیس» آهنگساز مشهور درگذشت/خالق معروف ترین موسیقی بی کلام نزد ایرانیان خاموش شد