مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 20:372022-05-19سياسي

درخواست آذربایجان از ایران برای سوآپ برق وافزایش سوآپ گاز


معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در دیدار رییس جمهوری اسلامی ایران ، دیدار علی اف و رییسی را تاریخی خواند و از درخواست کشورش برای سوآپ برق و افزایش سوآپ گاز از مسیر ایران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در دیدار شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ارتقای سطح همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری با جمهوری آذربایجان استقبال می کند، گفت: اجرای کامل توافقات تهران و باکو در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و ترانزیتی نیازمند برداشتن گام های عملی از سوی آذربایجان است.

رییس جمهور با بیان اینکه موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله آذربایجان است، اظهار کرد: وجود روابط سازنده، بر پایه منافع متقابل میان کشورهای همسایه به ویژه ایران و آذربایجان مؤثرترین عامل در حفظ و تقویت امنیت منطقه است.

رییسی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار کرد: ایران و آذربایجان پیش از اینکه همسایه باشند؛ هم کیش، هم فرهنگ و دارای روابط خویشاوندی هستند.

نباید اجازه داد هیچ عاملی به روابط صمیمی دو کشور آسیب وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آذربایجان از ایران برای سوآپ برق وافزایش سوآپ گاز

درخواست آذربایجان از ایران برای سوآپ برق وافزایش سوآپ گاز