مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 19:572022-05-19بين الملل

آلمان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شاید سال ها طول بکشد


صدراعظم آلمان ضمن حمایت از عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا گفت با این حال عضویت اوکراین ممکن است سال ها طول بکشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اولاف شولتز صدراعظم آلمان ضمن اعلام حمایت از عضویت کشورهای غرب بالکان در اتحادیه اروپا، پیوستن اوکراین به این اتحادیه را زمان بر دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، شولتز در جمع قانون گذاران آلمانی گفت، کشورهای غرب بالکان شامل مونتنگرو، صربستان، آلبانی، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرزگوین و کوزوو، سال ها درگیر طی کردن روند اصلاحات هستند.

صدراعظم آلمان در جلسه بوندستاگ افزود قصد دارد پیش از شرکت در جلسه اتحادیه اروپا که ماه آینده برگزار خواهد شد، به کشورهای غرب بالکان سفر کند.

شولتز با اشاره به تأثیرگذاری قدرت های خارجی در این منطقه از جمله روسیه گفت: ارج گذاشتن به تعهدات ما به آن ها فقط مسئله اعتبار ما نیست.

امروز بیش از همیشه همبستگی با آن ها همسو با منافع ما قرار گرفته است .

به نوشته خبرگزاری ریا نووستی ، شولتز در بخش دیگری از سخنانش اظهارات امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه درباره پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را تأیید کرد.

صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه درخواست اوکراین ماه آینده میلادی بررسی خواهد شد گفت: در عین حال، ماکرون حق دارد که اشاره کرده روند پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شاید سال ها طول بکشد

آلمان: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا شاید سال ها طول بکشد