مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 19:522022-05-19بين الملل

فنلاند: ما پایگاه تسلیحات اتمی ناتو نخواهیم شد


نخست وزیر فنلاند اعلام کرد کشورش قصد تبدیل شدن به پایگاهی برای استقرار تسلیحات اتمی ناتو را ندارد و امیدوار است اختلافات با ترکیه از طریق گفت وگو حل شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سانا مارین نخست وزیر فنلاند روز پنجشنبه گفت، کشورش قصد استقرار پایگاه یا تسلیحات اتمی ناتو در خاک خود را ندارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، مارین که به رم سفر کرده است در مصاحبه با یک روزنامه ایتالیایی گفت: حتی تمایلی هم به استقرار پایگاه ها یا تسلیحات اتمی نداریم .

نخست وزیر فنلاند گفت، ایجاد پایگاه نظامی یا استقرار تسلیحات اتمی در مذاکره با اعضای ناتو درباره پیوستن هلسینکی هرگز مطرح نشده است.

او در حاشیه دیدار با ماریو دراگی همتای ایتالیایی خود به مخالفت ترکیه با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو اشاره کرد و درخصوص حل این مشکل از طریق گفت وگو ابراز امیدواری کرد.

مارین افزود: معتقدم در این برهه حفظ آرامش و گفت وگو با ترکیه و دیگر کشورهای عضو و پاسخ دادن به سوالات آن ها و تصحیح سوتفاهمات اهمیت دارد .

علاوه بر مارین، ماگدالنا اندروسون نخست وزیر سوئد نیز اعلام کرده کشورش خواستار ایجاد پایگاه دائمی ناتو یا استقرار تسلیحات اتمی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فنلاند: ما پایگاه تسلیحات اتمی ناتو نخواهیم شد

فنلاند: ما پایگاه تسلیحات اتمی ناتو نخواهیم شد