مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 17:022022-05-19بين الملل

آمریکا: به ستیزه جویی علیه فنلاند و سوئد پاسخ می دهیم


مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، تا زمان کامل شدن عضویت فنلاند و سوئد در ناتو، آمریکا و متحدانش به ستیزه جویی علیه این دو کشور پاسخ خواهند داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه مانیتورینگ گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری که چهارشنبه شب برگزار شد گفت که آمریکا و متحدانش به ستیزه جویی علیه فنلاند و سوئد پاسخ خواهد داد.

اظهارات سالیوان در شرایطی مطرح شده که روسیه گفته در صورتی که فنلاند و سوئد عضو ناتو شوند به آن واکنش نشان خواهد داد.

سالیوان در نشست خبری کاخ سفید، با اشاره به تحویل درخواست عضویت در ناتو از سوی فنلاند و سوئد گفت جو بایدن رییس جمهور آمریکا از این ثبت درخواست استقبال می کند و با مقامات ناتو و سنای آمریکا در  زمینه پیوستن این دو کشور به ناتو با سرعت بالا و بدون هیچ مانعی همکاری خواهد کرد.

این مقام آمریکایی گفت روز پنجشنبه بایدن میزبان همتای فنلاندی و نخست وزیر سوئد در کاخ سفید خواهد بود تا هماهنگی های لازم برای عضویت این دو کشور بی طرف در ناتو و همچنین حمایت از اوکراین را انجام دهند.

سالیوان افزود، بایدن در اولین سفر خود به عنوان رییس جمهور به حوزه اقیانوس هند-آرام، به کره جنوبی و ژاپن سفر خواهد کرد و برنامه آزمایش های موشکی کره شمالی، حمایت از اوکراین و مقابله با قدرت روسیه و چین را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: به ستیزه جویی علیه فنلاند و سوئد پاسخ می دهیم

آمریکا: به ستیزه جویی علیه فنلاند و سوئد پاسخ می دهیم