مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 09:172022-05-19فناوري

همکاری سه جانبه با محوریت شبکه ملی اطلاعات آغاز شد


در راستای ساماندهی مراکز داده عمومی و اختصاصی و ارائه دهندگان خدمات ابری در شبکه ملی اطلاعات، تفاهم نامه همکاری 3 جانبه در وزارت ارتباطات منعقد شد.

- به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مبادله شد.

موضوع اصلی این تفاهم نامه که در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت، همکاری در راستای ساماندهی مراکز داده عمومی، مراکز داده اختصاصی، شبکه های توزیع محتوا و ارائه دهندگان خدمات ابری در شبکه ملی اطلاعات است که دارای چهار محور اساسی است.

محورهای اساسی این تفاهم نامه به اختصار شامل تدوین استاندارد و ضوابط، شناسایی، ارزیابی و ممیزی، طراحی و اجرای برنامه های توسعه ای و محور آخر شامل فرهنگ سازی، ترویج و آموزش است.

مدت زمان تفاهم نامه یاد شده سه سال شمسی در نظر گرفته شده است و امضاءکنندگان آن را علی اصغر انصاری، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی و دبیر شورای راهبردی توسعه شبکه ملی اطلاعات، محمد خوانساری، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و سید حسن هاشمی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور تشکل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری سه جانبه با محوریت شبکه ملی اطلاعات آغاز شد

همکاری سه جانبه با محوریت شبکه ملی اطلاعات آغاز شد