مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-19ورزشي

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه ای تأثیرگذار است و برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جشنواره رسم جوانمردی، اظهار داشت: ورزش زورخانه ای و پهلوانی ریشه در فرهنگ غنی ملی و اسلامی ما دارد و یکی از ورزش های ارزشمند بومی کشور ایران است.

وی افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی و پررنگ شدن آن در ورزش حرفه ای سبب تحکیم سنت دیرینه ایرانی اسلامی در عرصه بین المللی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ورزش در سه عرصه فرهنگ ملی، فرهنگ عمومی و فرهنگ حرفه ای تأثیرگذار است و برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور باید از ظرفیت ورزش بهره گرفت.

طالبی یادآور شد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای پیشینه ای غنی دارد و جزو ورزش هایی است که در فرهنگ اصیل اسلامی ما جای دارد و در حوزه نوجوانان و جوانان ما این ورزش به نوعی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

وی مطرح کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه ای در رشد جسمی و شخصیتی نوجوانان و جوانان تأثیر به سزایی دارد و ذکر نام حضرت علی (ع) در ورزش پهلوانی باعث خیر و برکت و رسم جوانمردی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش

لزوم ارتقای فرهنگ عمومی کشور با استفاده از ظرفیت ورزش