مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 03:522022-05-19بين الملل

آنکارا: کشورهای خواهان عضویت در ناتو، نباید حامی تروریست ها باشند


وزیر خارجه ترکیه گفت کشورهایی که می خواهند عضو ناتو شوند، باید به نگرانی های امنیتی آنکارا رسیدگی کرده و دست از حمایت تروریست ها بردارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه بامداد پنجشنبه بار دیگر مخالفت آنکارا با عضویت کشورهای فنلاند و سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تکرار کرد.

چاووش اوغلو که در نیویورک حضور دارد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ناتو باید نگرانی های امنیتی ما را درک کند و ما حمایت برخی از اعضا برای سازمان های تروریستی را نخواهیم پذیرفت .

به نوشته وبگاه شبکه تی آرتی ورلد وی با اشاره به اختلافات چند سال اخیر بین آمریکا و ترکیه بر سر حمایت واشنگتن از گروه های تروریستی، اظهار داشت: ما روی حل و فصل اختلافات با واشنگتن کار می کنیم .

این دیپلمات ارشد ترکیه ای ادامه داد: هدف ما بهبود همکاری و تعامل بوده و رویکرد کنگره آمریکا در مورد ترکیه امیدوارکننده است.

تحویل هواپیماهای جنگی اف-35 اما برای ترکیه ضروری است .

چاووش اوغلو در پاسخ به سوالی درباره موضع ترکیه نسبت به گسترش ناتو، توضیح داد: برای ما غیرقابل قبول است کشورهایی که به دنبال عضویت در ناتو هستند از گروه های تروریستی که ترکیه را هدف قرار می دهند، حمایت کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: کشورهای خواهان عضویت در ناتو، نباید حامی تروریست ها باشند

آنکارا: کشورهای خواهان عضویت در ناتو، نباید حامی تروریست ها باشند