مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 23:272022-05-18بين الملل

تاکید وزرای خارجه ترکیه و آمریکا بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین


وزرای خارجه ترکیه و آمریکا طی دیدار در نیویورک، ضمن تاکید بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین، عملیات نظامی روسیه در این کشور را غیرقابل قبول توصیف کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی عصر چهارشنبه در نیویورک دیدار کردند.

وزارتخانه های امور خارجه ترکیه و آمریکا با انتشار بیانیه ای مشترک درباره این دیدار، گفتند: چاووش اوغلو و بلینکن در چارچوب مکانیسم استراتژیک ترکیه و آمریکا برای تأیید مجدد همکاری قوی خود به عنوان شرکا و متحدان ناتو در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند .

در این بیانیه آمده است: ترکیه و ایالات متحده متعهد به همکاری نزدیک برای رویارویی با چالش های ژئوپلیتیک فعلی هستند.

چاووش اوغلو و بلینکن قصد دارند همکاری های دوجانبه را از طریق گفتگوی سازنده و باز، همانطور که از سوی مکانیسم استراتژیک ترکیه و آمریکا پیش بینی شده است، تعمیق بخشند .

وزارتخانه های خارجه ترکیه و آمریکا توضیح دادند: آنها درباره راه ها و گام های مشخص برای تقویت همکاری های خود در زمینه مسائل دفاعی، مبارزه با تروریسم، انرژی و امنیت غذایی، مبارزه با تغییرات آب وهوایی و تقویت روابط تجاری بحث کردند و در عین حال بر تشدید رایزنی ها در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه ای تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزرای خارجه ترکیه و آمریکا بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین

تاکید وزرای خارجه ترکیه و آمریکا بر حمایت از تمامیت ارضی اوکراین