مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:122022-05-18بين الملل

شورای اروپا خواستار عدم استرداد آسانژ به آمریکا شد


کمیسیونر شورای اروپا در امور حقوق بشری از وزیر کشور انگلیس درخواست کرد با استرداد مدیر و بنیان گذار یک سایت افشاگر به آمریکا مخالفت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیونر شورای اروپا در امور حقوق بشری از دولت انگلیس درخواست کرد جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی لیکس را به آمریکا تحویل ندهد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، این کمیسیونر در نامه ای به پریتی پتل وزیر کشور انگلیس از او درخواست کرده استرداد آسانژ را اجرا نکند.

در نامه هشدار داده شده که مسائل حقوق بشری در رویه استرداد او به قدر کافی در نظر گرفته نشده اند و اتهامات علیه آسانژ ماهیت عریض و طویل و مبهمی داشته و بسیاری از آن ها، کار اصلی روزنامه نگاران در اروپا و سایر نقاط جهان محسوب می شود.

کمیسیونر شورای اروپا در امور حقوق بشر می نویسد: در نتیجه، استرداد آقای آسانژ بر این مبنا، اثر مرعوب کنندگی بر روی آزادی رسانه ها داشته و می تواند به اختلال در عملکرد آن ها منجر شود که وظیفه اطلاع رسانی و ایفای نقش ناظر عمونی در جوامع دموکراتیک را بر عهده دارند .

او همچنین به نگرانی کارشناسان درخصوص رفتار با آسانژ اشاره می کند و می نویسد: از این رو از شما می خواهم علیه استرداد آقای آسانژ تصمیم بگیرید .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای اروپا خواستار عدم استرداد آسانژ به آمریکا شد

شورای اروپا خواستار عدم استرداد آسانژ به آمریکا شد