مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 22:022022-05-18سياسي

خداحافظی با اسناد عادی و قولنامه ای با تصویب طرح الزام به ثبت سند رسمی


یکی از مواردی که جامعه امروز ما نیاز دارد برای اینکه ما یک امنیت قضایی ایجاد کنیم و به نوعی حفظ شأن و جایگاه اسناد را رعایت کنیم، توسعه سند رسمی است.

- معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حمایت از طرح الزام گفت: متاسفانه بیش از 70 درصد از پرونده های قضایی، مربوط به بحث املاک و اسناد عادی است.

مهدی اقبال درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول افزود: یکی از مواردی که جامعه امروز ما نیاز دارد برای اینکه ما یک امنیت قضایی ایجاد کنیم و به نوعی حفظ شأن و جایگاه اسناد را رعایت کنیم، توسعه سند رسمی است.

وی گفت: در بحث توسعه سند رسمی یکی از طرح های بسیار خوبی که در مجلس شورای اسلامی مطرح شد، طرح الزام به ثبت سند رسمی است که الحمدالله با زحمات کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس این طرح در مرحله نخست تصویب و به شورای نگهبان ارجاع شد، اما طی سه مرحله از شورای نگهبان برگشت داده شد و اشکالات و مباحث فقهی به آن وارد کردند و یا موارد دیگری را به مفاد قانونی طرح اضافه کردند.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: طرح الزام خداحافظی کامل با اسناد عادی و قولنامه عادی است و واقعاً نیاز امروز جامعه است، اگر ما می خواهیم در حوزه توسعه سند رسمی و در حوزه ایجاد یک امنیت قضایی اقدامی کنیم نیاز دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی با اسناد عادی و قولنامه ای با تصویب طرح الزام به ثبت سند رسمی

خداحافظی با اسناد عادی و قولنامه ای با تصویب طرح الزام به ثبت سند رسمی